Dlaczego gadżety dla dzieci są wyjątkowo skuteczne?
Sprawni specjaliści planujący i realizujący największe kampanie reklamowe, już dawno zauważyli jedną prostą zasadę, która sprawdza się w niemalże każdej promocji dowolnego produktu. Jest nią udział dzieci w reklamie. Jak zapewne każdy z nas zauważył, dzieci biorą udział w reklamach pralek, jogurtów, soków, a nawet samochodów. Dziecięca łagodność, uśmiech i pozbawienie wszelkich trosk sprawia, że obraz reklamy staje się bardziej przyjazny i miły w odbiorze. To właśnie te cechy mogą być również wykorzystane w wyborze gadżetów reklamowych.
W przypadku, gdy do określonych towarów przeznaczonych na sprzedaż dołączane są gadżety dla dzieci, sprzedawcy zawsze notują większą sprzedaż i większe zyski. Niezwykle trudno jest odmówić dziecku kupienia jakiegokolwiek przedmiotu, gdy niezwykle przekonująco prosi „mamo kup mi”.
Produkty dla dzieci sprzedają się łatwiej
Jeszcze łatwiej jest sprzedać artykuły dla dzieci, które dodatkowo są reklamowane w środkach masowego przekazu, lub dołączone są do nich w gratisie gadżety dla dzieci. Jako przykład może posłużyć oferowany na sprzedaż syrop na kaszel, który mimo, iż w smaku wcale nie jest przyjemny, to jednak dołączona do niego zabawka może sprawić, że dzieci będą prosiły rodziców o jego zakup. Zasada ta sprawdza się także w przypadku oferowania na sprzedaż produktów dla dorosłych, do których dołączone są dziecięce gadżety. Taka postać oferowanego produktu zawsze trafia jako pierwsza do zakupowego koszyka, nawet, jeśli na półce obok leży produkt konkurencji w niższej cenie.